Literaturhinweise 2

Literaturhinweise



Hofstein, A., Lunetta, V.N. (2004). The laboratory in science education: Foundation for the 21st century. Science Education, 88, 28-54.

Lazarowitz, R., Tamir, P. (1994). Research on using laboratory instruction in science. In: Gabel, D.L. (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning, pp. 94-130.
New York, NY: Macmillan.

NSTA (National Science Teachers Association) (2004). NSTA Position Statement - The Integral Role of Laboratory Investigations in Science Instruction. Arlington, VA: NSTA.

Roth, W.-M. (2006). Learning from laboratory activities. In: Tobin, K. (Ed.), Teaching and Learning Science. A Handbook. Vol. 1, pp. 51-66. Westport, CT: Praeger.


zurück zu Forschung und Entwicklung

Um diese Website optimal gestalten und fortlaufend verbessern zu können, verwenden wir Cookies. Wenn Sie auf dieser Webseite weiterlesen, erklären Sie sich mit den Cookies einverstanden. Weitere Informationen finden Sie in unserem Disclaimer.